Böcker, digitala eller fysiska, är något som många brinner för. Digitalisering har definitivt sina fördelar, men i bland kan det tendera att gå för långt. Är det verkligen bara positivt att sälja böcker digitalt, eller har vi glömt vinningen med fysiska böcker?
Om du är ny förläggare, vill du inspirera aspirerande författare till att skriva böcker. Om du vill starta en bokhandel gör du det antagligen för din kunskap och kärlek för litteratur. Det är enkelt och billigt att bara erbjuda böcker online, men det har sina baksidor att utesluta den fysiska handeln.
Automatiserad lagerhantering låter dig växa
Med hjälp av E-motions får du möjligheten att outsourca hela logistiken och vinna fördelarna med både digital och fysisk handel. Oavsett vilken roll du vill ha inom bokdistribution, kan E-motions erbjuda skräddarsydda helhetsösningar som fungera och ett gränssnitt där du kan hantera allt från ordrar till support. Ta hjälp från E-motions med de tråkiga och svåra bitarna, och fokusera på det du kan och brinner för.
Därför är inte digitalt alltid bättre
Frågan om digitala eller fysiska böcker är bättre är en svår sådan. För digitala böcker ligger miljöaspekten och den ekonomiska aspekten i fördel.
Samtidigt vet alla vid det här laget att ungdomar tenderar att enkelt kunna omvandla digitala manicker till spelmaskiner eller en front för sociala medier. De som växte upp på 90-talet och tidigt 00-tal känner troligtvis igen känslan av att fångas in i en bok, utan att någon mobil eller laptop plingar till. Det är svårt att relatera till i dag, men de flesta forskare är överens om att pauser i vårt digitala fokus är positivt – och det är något vi bör sprida vidare till nästa generation.